Γενικά

Οι συνθήκες είπαμε ότι
είναι δύσκολες, αλλά αυτό θα πρέπει να είναι και η αρχή. Αν δεν καταλαβαίνουμε
ότι οι συνθήκες είναι δύσκολες, τότε αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ακόμη έχουμε
καιρό, «μας παίρνει ακόμη», κι αυτό αποτελεί πρόβλημα. Πρέπει να δράσουμε και
να δράσουμε τώρα. Ξεκινώντας από μας τους ίδιους. Πως προσδιορίζουμε τον εαυτό
μας, τη δουλειά μας, ή την εταιρεία μας στο μέλλον ; Θα παραμείνουμε αδρανείς
και «ήρεμοι», παρακολουθώντας μια
ελληνική αγορά να συρρικνώνεται χρόνο με το χρόνο, ή θα γίνουμε πιο
«ετοιμοπόλεμοι» για τις ξένες αγορές, πιο ανταγωνιστικοί, πιο ποιοτικοί, πρώτα
σε ατομικό – προσωπικό επίπεδο και μετά σαν επιχειρηματίες ή στελέχη
επιχειρήσεων ;
Τι είναι ? ένας προσδιορισμός της έννοιας

- η συνεχής ενημέρωση συναφών επιχειρηματικών εξελίξεων σε ευρύτερο διεθνές περιβάλλον
- η στροφή των επιχειρήσεων σε εξαγωγικού χαρακτήρα δραστηριότητες και διείσδυση σε νέες αγορές του εξωτερικού
- η επαναξιολόγηση και ο επαναπροσδιορισμός των δυνατοτήτων δημιουργίας νέων ανταγωνιστικών προϊόντων, ικανών να αντιμετωπίσουν τον ευρύτερο, διεθνή ανταγωνισμό
Τελικά θα λέγαμε ότι
εξωστρέφεια είναι η κατανόηση ότι η αγορά, οι πελάτες, οι συναλλασσόμενοι, κλπ
δεν τελειώνουν μέσα στα στενά όρια της εσωτερικής ελληνικής διάστασης, αλλά θα
πρέπει να έχουν ορίζοντα πιο μακρύ, είτε αυτό αφορά ξένες αγορές είτε ξένους
αγοραστές με τους οποίους αργά ή γρήγορα θα ‘ρχεται πιο συχνά σε επαφή