Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

6ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου - 6th Annual European E-Commerce Conference 2014

http://www.eu-ems.com/summary.asp?event_id=240&page_id=2076
Το 6ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο πραγματοποιείται στις 18 Νοεμβρίου 2014 στις Βρυξέλλες (Microsoft Executive Briefing Center).  Το συνέδριο διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (The European e-Commerce Association – EMOTA).
Το φετινό συνέδριο θα εστιάσει κυρίως στις πολιτικές κατευθύνσεις για τα επόμενα 5 χρόνια που είναι αναγκαίο να υπάρξουν για την ώθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη.

Σήμερα, ο ευρωπαϊκός τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου ανέρχεται  περίπου στα € 350 δισεκατομμύρια, και αναμένεται μέχρι το 2018 να δημιουργήσει 1,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ευρώπη. Οι On-line διασυνοριακές συναλλαγές συνεχίζουν να αυξάνονται, ενώ ο κλάδος αναμένεται να επηρεαστεί ακόμη περισσότερο με τις εξελίξεις σε τομείς όπως το Cloud Computing, Big Data και το Internet of Things (ΙοΤ).
Σημειώνεται ότι στην έρευνα της Ecommerce Europe, σχεδόν το 40% των Ελληνικών επιχειρήσεσων που διενεργούν on-line πωλήσεις, διενεργούν διασυνοριακές πωλήσεις (δηλ. πωλήσεις εκτός Ελλάδας), ενώ  ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, ήταν 42,2% το 2012 (δεύτερος ανάμεσα σε 24 Ευρωπαϊκές χώρες), 25% το 2013 και η εκτίμηση για το 2014 είναι περίπου 19%).
Την πιο μεγάλη ανάπτυξη αναμένεται να έχει το mobile commerce, όπου τα έσοδα αναμένεται να αυξηθούν από 1,7 δις € το 2011 σε 19,2 δις € το 2017. Οι εξελίξεις αυτές αναπόφευκτα θα ωθήσουν μεγαλύτερη ζήτηση και πιο αποτελεσματική παράδοση των εμπορευμάτων και αυτό επηρεάζει τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τα logistics. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρακολουθεί συνεχώς τις εξελίξεις, και φαίνεται  έτοιμη να παρέμβει σε περίπτωση που είναι απαραίτητο να εξασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία της online αγοράς.
Η βασική πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι φορείς χάραξης πολιτικής κατά την επόμενη 5ετία (και όχι μόνο) είναι σε συνδέσουν όλα τα σημεία, σε όλο το πολύπλοκο και κατακερματισμένο κανονιστικό πλαίσιο. Ο ανταγωνισμός και η συμμόρφωση είναι θέματα στα οποία συνεχίζουν να υφίστανται περιορισμοί σε τομείς όπως η διανομή και το Internet, ενώ θέματα όπως η διαλειτουργικότητα μεταξύ των παρόχων διασυνοριακών ταχυδρομικών υπηρεσιών συνεχίζουν να έχουν αντίκτυπο στις παραδόσεις των προϊόντων. Επομένως είναι μεγάλη η πρόκληση στους αλληλοεξαρτώμενους τομείς για την υλοποίηση μιας πλήρως λειτουργικής ενιαίας ψηφιακής αγοράς στην Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη εμπλακεί σε μια σειρά από πρωτοβουλίες για να διασφαλίσει ότι θα είναι απτά τα οικονομικά οφέλη της ενιαίας ψηφιακής αγοράς  στην Ευρώπη.
Με βάση τα παραπάνω το συνέδριο θα επικεντρωθεί στα ακόλουθα βασικά θέματα:
  • Οι Ταχυδρομικές Υπηρεσίες και η Εφοδιαστική Αλυσίδα (Lohistics). Θέματα :  νέα επιχειρηματικά μοντέλα, διαλειτουργικότητα, ανταγωνισμός και νεοεισερχόμενοι στην αγορά.
  • Το θέμα της εμπιστοσύνης και της βεβαιότητας. Θέματα :   προστασία δεδομένων, σήματα εμπιστοσύνης (trustmarks), εφαρμογή της (νέας) Οδηγίας για τα Δικαιώματα των Καταναλωτών (2011/83/ΕΕ), κοινός ευρωπαϊκός νόμος για τις πωλήσεις, υπηρεσίες πληρωμών, και παραπλανητική διαφήμιση. 
  • Οι λιανικές πωλήσεις και οι πλατφόρμες. Θέματα :  επιλεκτική διανομή, mobile Commerce,  big data, cloud computing, φορολόγηση και ψηφιακή οικονομία.
Περισσότερες πληροφορίες στον ιστότοπο EMOTA
http://www.eu-ems.com/summary.asp?event_id=240&page_id=2076
και στο ενημερωτικό φυλλάδιο
http://www.eu-ems.com/event_images/Downloads/Ecommerce%20sponsorship%20brochure.pdf

WCO publishes global standards on e-commerce

On  10 July 2018 , the WCO published the  Framework of Standards on Cross-Border E-Commerce   as adopted at the end of June 2018 by th...