Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Η επέλαση των κωδικών QR Codes ! (Αναδημοσίευση απο το site της DK Consultants)

Η επέλαση των κωδικών QR (QRCodes)!

http://www.dkconsultants.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=182:----qr-qrcodes&catid=48:2011-03-16-15-14-31&Itemid=62&lang=el

http://www.digitalbuzzblog.com/wp-content/uploads/2011/08/Infographic_TheRiseofQRCodes1.pngΣύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την QUEAAR το 2011, η σάρωση των κωδικών QR έχει αυξηθεί κατά 4549%. Μάλιστα, το 64% των χρηστών τέτοιων κωδικών είναι γυναίκες, ενώ το 25% των χρηστών είναι ηλικίας 35 - 44 ετών. Επιπλέον το 22% αντιστοιχεί και στις ηλικιακές ομάδες 25 – 34  και 45 – 54. Τι είναι όμως οι κωδικοί QR και γιατί αυξάνεται βαθμιαία η δημοτικότητα τους.
Ο κώδικας QR είναι ένας γραμμωτός κώδικας (barcode) δύο διαστάσεων που δημιουργήθηκε για πρώτη φορά το 1994 στην Ιαπωνία. Τα αρχικά QR  προέρχονται από τις αγγλικές λέξεις «Quick Response» που σημαίνει «γρήγορη απόκριση», γιατί οι δημιουργοί του είχαν ως κύριο σκοπό τα δεδομένα, που περιέχονται στον κώδικα, να αποκωδικοποιούνται με μεγάλη ταχύτητα.  Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που ο μεγαλύτερος αριθμός των QR κωδικών παγκοσμίως σαρώνονται στην Ιαπωνία. Αμέσως μετά ακολουθούν οι ΗΠΑ, όπου η Νέα Υόρκη είναι η ηγέτιδα πολιτεία. Τρίτη στη σειρά στην χρήση των κωδικών QR έρχεται η Ευρώπη.
Στην ουσία, τα QR είναι ότι και τα barcodes, με τη διαφορά ότι τα πρώτα είναι αναγνωρίσιμα από οποιαδήποτε συσκευή ενσωματώνει κάμερα και internet. Από την ανάλυση του QR Code προκύπτει κείμενο που μπορεί να φτάσει μέχρι 4 χιλιάδες χαρακτήρες, συνοδευόμενο από φωτογραφίες και video. Η δημιουργία του κώδικα QR  προέκυψε από την περιορισμένη πληροφορία που μπορεί να αποθηκεύεται σε ένα μονοδιάστατο barcode. Σήμερα χρησιμοποιείται σε πολύ πιο ευρύ φάσμα, στο εμπόριο, στη διαφήμιση και στη διαχείριση εμπορευμάτων μέχρι τη διασκέδαση, ωστόσο, η πλειοψηφία (56%) των QR εντοπίζονται στη συσκευασία των προϊόντων, ενώ αμέσως μετά εντοπίζονται στα περιοδικά.
Μάλιστα, ύστερα από έρευνα της QUEAAR που διεξήχθη μέσω της συμπλήρωσης ενός ερωτηματολογίου προκύπτει πως η πλειοψηφία των QR Codes βρίσκεται στις συσκευασίες των προϊόντων. Κατά την έρευνα, το σύνολο των ερωτηθέντων μπορούσαν να επιλέξουν περισσότερες  από μία απαντήσεις. Συγκεκριμένα το 87% των χρηστών που σαρώνουν ένα QR, επιθυμούν να βρουν κάποιο εκπτωτικό κουπόνι. Το 64% των χρηστών έχουν στόχο  να συμμετέχουν σε κάποια κλήρωση,  ενώ το  63% των χρηστών ψάχνουν  να βρουν περισσότερεςπληροφορίες για το προϊόν. 
Ως συνέπεια των παραπάνω αποτελεσμάτων της έρευνας το 22% των Fortune 50 εταιρειών έχουν ενσωματώσει τους κώδικες QR στη στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθούν. Οι κώδικές QR χρησιμοποιούνται στο μάρκετινγκ με ποικίλους τρόπους. Οι πιο διαδεδομένοι από αυτούς είναι στη συσκευασία των προϊόντων, στις επαγγελματικές κάρτες των στελεχών, σε συνέδρια και άλλες εκδηλώσεις, σε έντυπες διαφημίσεις, σε καταλόγους, φυλλάδια και άλλο προωθητικό υλικό καθώς  και σε φακέλους αλληλογραφίας.
Συνήθως, όταν χρησιμοποιούνται στη συσκευασία των προϊόντων, η σάρωσή τους δίνει στον καταναλωτή πληροφορίες για το προϊόν, όπως το πώς παράγεται / κατασκευάζεται, ή κάποιες θετικές εμπειρίες και μαρτυρίες από άλλους καταναλωτές. Η σάρωση των κωδικών QR μέσω των επαγγελματικών καρτών από την άλλη, μπορεί να ανακατευθύνει τον χρήστη στο εταιρικό website ή να παρουσιάζει μαρτυρίες από άλλους πελάτες ή αποτελέσματα από διάφορα project του κατόχου της κάρτας.


Πηγές: www.hswsolutions.com, www.mashable.com, www.wikipedia.org
http://www.digitalbuzzblog.com/wp-content/uploads/2011/08/Infographic_TheRiseofQRCodes1.png

WCO publishes global standards on e-commerce

On  10 July 2018 , the WCO published the  Framework of Standards on Cross-Border E-Commerce   as adopted at the end of June 2018 by th...