Ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική συζήτηση για την Ενιαία
Ευρωπαϊκή Αγορά (από 23.9. έως 23.10 2013). Τα θέματα στα οποία ζητήθηκε η
γνώμη των πολιτών της ΕΕ αφορούσαν :
1. Θέσεις Εργασίας
2. Κοινωνικά Δικαιώματα
3. Τράπεζες
4. Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Ηλεκτρονικό
εμπόριο
Για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο η ΕΕ ζήτησε να «ακούσει» ιδέες
σε θέματα που σχετίζονται κυρίως με :
- τις τακτικές διάκρισης που χρησιμοποιούν οι εταιρείες στους ιστότοπους που επισκέπτονται οι πελάτες τους (οι καταναλωτές) ,
- τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την αποστολή - παράδοση των πωλουμένων αγαθών καθώς και το κόστος των αποστολών
- την προστασία των (προσωπικών) δεδομένων των καταναλωτών – επισκεπτών των διαφόρων ιστοτόπων
“Η Ενιαία Αγορά δημιουργεί ένα κόσμο ευκαιριών τόσο για
τους καταναλωτές όσο και για τις εταιρείες. Στην πραγματικότητα ωστόσο δεν
είναι πάντα εύκολο να εκμεταλλευτεί κανείς αυτές τις ευκαιρίες. Οι εταιρείες
και οι καταναλωτές πρέπει να είναι ενήμεροι για διάφορα θέματα όπως ο ΦΠΑ, η
προστασία του καταναλωτή, η προστασία δεδομένων, τα διασυνοριακά συστήματα
πληρωμών, κ.λπ.
Για τους καταναλωτές, η δυνατότητα πρόσβασης σε ένα
ευρύτερο πεδίο αγαθών και υπηρεσιών σε πιο ανταγωνιστικές τιμές αποτελεί ένα
τεράστιο όφελος του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πολύ συχνά ωστόσο : σας
ανακατευθύνουν στον ιστότοπο της χώρας καταγωγής σας,
δεν σας δίνεται πρόσβαση σε όλες τις προσφορές,
η κάρτα σας που είναι από ξένη τράπεζα απορρίπτεται ή τα
έξοδα αποστολής είναι πολύ υψηλά και πολύ συχνά δεν ξέρετε που να απευθυνθείτε
σε περίπτωση προβλημάτων.
Για πολιτισμικές προσφορές όπως ταινίες ή μουσική, αυτό
που είναι σε προσφορά νόμιμα είναι συχνά ανεπαρκές, και ορισμένες φορές δεν σας
επιτρέπεται η λήψη ταινιών ή μουσικής σε μια άλλη χώρα της ΕΕ.
Γιατί υπάρχουν αυτά τα εμπόδια σε μια Ενιαία Αγορά; Τι μπορεί να γίνει για
να μειωθούν;
Σε τελική ανάλυση, η νομοθεσία της ΕΕ ήδη απαγορεύει τη
διάκριση που βασίζεται στην εθνικότητα ή τη χώρα διαμονής, κάτι που θα έπρεπε
να κάνει τις διασυνοριακές αγορές και πληρωμές ευκολότερες και να παρέχει
μηχανισμούς επίλυσης διαφορών.
Ένα παράδειγμα επίμονων προβλημάτων που αντιμετωπίζεται
με τις συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλη την ΕΕ είναι αυτό της παράδοσης.
Τα ταχυδρομικά έξοδα είναι συχνά πολύ υψηλά και πώς θα επιστρέφατε ένα δέμα
αν το προϊόν δεν
καλύπτει τις ανάγκες σας;
Δεν θα θέλατε να πληρώνετε λιγότερα για παραδόσεις μεταξύ δύο γειτονικών
χωρών, να λαμβάνατε το δέμα σας νωρίτερα όταν αγοράζετε ηλεκτρονικά και να
έχετε ενημέρωση πότε το δέμα σας είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί;
Ένα άλλο παράδειγμα διαδικτυακής δραστηριότητας στην
οποία επεκτείνεται η προστασία της ΕΕ είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για
τους πολίτες της ΕΕ, η επικοινωνία με φίλους και οικογένεια με τα μέσα
κοινωνικής δικτύωσης είναι μέρος της καθημερινότητας.
Μοιράζεστε σκέψεις, φωτογραφίες κλπ σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες;
Υπάρχουν νόμοι της ΕΕ που προστατεύουν τα προσωπικά σας
δεδομένα από κατάχρηση, καθώς και για να προστατεύσουν τις προσωπικές σας
ελευθερίες και να διασφαλίσουν το σεβασμό στους νόμους.
Σύμφωνα με τη γνώμη σας είναι σωστοί αυτοί οι νόμοι; Θα πρέπει η ΕΕ να
κάνει περισσότερα ή λιγότερα για την προστασία των πολιτών στο διαδίκτυο;”
[Αναδημοσίευση από την υποστηρικτική μπροσούρα : http://www.yourideasforeurope.eu/sites/default/files/E-commerce_Backgrounder_EL.pdf]
ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ Που αφορούν το
Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην ΕΕ
1. Υπάρχουν περισσότεροι από 380 εκατομμύρια χρήστες του Internet
στην ΕΕ.
2. Το 76 % όλων των νοικοκυριών στην ΕΕ είναι
συνδεδεμένα στο Internet.
3. Το 53 % των πολιτών της ΕΕ έχει πρόσβαση στο Internet
τουλάχιστον μια φορά την ημέρα.
4. Μόνο το 29 % των πολιτών της ΕΕ ισχυρίζεται πως δεν
έχει ποτέ πρόσβαση στο Internet.
5. Το 33 % των πολιτών της ΕΕ δεν έχει πρόσβαση στο Internet
από το σπίτι.
6. Το 53 % των χρηστών του Internet στην ΕΕ αγοράζει
αγαθά ή υπηρεσίες ηλεκτρονικά.
7. Το 52 % των χρηστών του Internet στην ΕΕ
χρησιμοποιεί ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.
8. Το 48 % των χρηστών του Internet στην ΕΕ
πραγματοποιεί ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές.
9. Το 20 % των χρηστών του Internet στην ΕΕ πουλάει
αγαθά ή υπηρεσίες ηλεκτρονικά.
10. Το 45 % των πολιτών της Ενιαίας Αγοράς έχουν
πραγματοποιήσει αγορές ηλεκτρονικά κατά το προηγούμενο έτος.
11. Οι παραδόσεις δεμάτων σε μια άλλη χώρα της ΕΕ γενικώς
στοιχίζουν 50 % περισσότερο από τις τοπικές παραδόσεις.
12. Το 59 % των πολιτών της ΕΕ δεν νιώθει πως είναι καλά
πληροφορημένο σχετικά με τους κινδύνους του ηλεκτρονικού εγκλήματος.
13. Μόνο το 38 % των πολιτών της ΕΕ ισχυρίζεται πως είναι
καλά πληροφορημένο σχετικά με τους κινδύνους του ηλεκτρονικού εγκλήματος.
14. Το 12 % των χρηστών του Internet σε όλη την ΕΕ έχει
βιώσει την ηλεκτρονική απάτη.
15. Το 8 % των χρηστών του Internet σε όλη την ΕΕ έχει
βιώσει την κλοπή ταυτότητας.
16. Το 13 % των χρηστών του Internet δεν είχαν πρόσβαση
σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες εξαιτίας ηλεκτρονικών επιθέσεων.
17. Το 74 % των Ευρωπαίων βλέπουν την γνωστοποίηση των
προσωπικών πληροφοριών ηλεκτρονικά ως αποτέλεσμα του σύγχρονου τρόπου ζωής.
18. Μόνο το 26 % των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
λένε πως αισθάνονται να έχουν τον έλεγχο των δεδομένων τους.
19. Μόνο το 18 % των ατόμων που κάνουν ηλεκτρονικές αγορές
λένε πως αισθάνονται να έχουν τον έλεγχο των δεδομένων τους.
[Αναδημοσίευση από τη σελίδα : http://www.yourideasforeurope.eu/el/facts-and-figures/* ]
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ
ΙΔΕΕΣ
Οι πιο «ενδιαφέρουσες» ιδέες – προτάσεις που υποβλήθηκαν
είναι οι εξής :
Απαγόρευση άρνησης πώλησης σε πελάτες λόγω ιθαγενείας
από τα ηλεκτρονικά καταστήματα τουλάχιστον εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
|
Δημιουργία ενός ευρωπαϊκού club " SMART ONLINE SHOPS - SOS " από ιστοσελίδες που προσφέρουν cash-back 1%. Αυτό θα ενθαρρύνει το ηλεκτρονικό εμπόριο σε επίπεδο Ε.Ε.
|
Απαίτηση δημοσίευσης των πληροφοριών των δημοσίων
μεταφορών ως ανοιχτά δεδομένα
|
Εναρμόνιση των μεγεθών στα ρούχα σε ολόκληρη την ΕΕ
ώστε να περιοριστούν οι διαδικτυακές επιστροφές
|
Δημιουργία μιας τεχνολογικής και ερευνητικής
πρωτοβουλίας για την Ευρώπη, η οποία θα προωθεί τις ανεξάρτητες ψηφιακές
τεχνολογίες και τα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ευρωπαϊκές αξίες.
|
Μηχανισμός ταχείας αντίδρασης σε περίπτωση που
κατασκευαστές / προμηθευτές / διανομείς δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις
παράδοσης των εμπορευμάτων σε διασυνοριακό επίπεδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
|
Άρση των εμποδίων σχετικά με τα ηλεκτρονικά βιβλία (e-books), τη μουσική και τις ταινίες
|
Η πρόσβαση στο διαδίκτυο πρέπει να είναι με τον ίδιο
τρόπο διαθέσιμη σε όλη την Ε.Ε. γι αυτό και μία κοινή ευρωπαϊκή και σταθερή
χρέωση (flat
rate) όσον αφορά την ποιότητα και το κόστος είναι
απαραίτητη.
|
Τα δημόσια τηλεοπτικά κανάλια θα πρέπει να είναι δωρεάν
προσβάσιμα μέσω streaming
σε όλους της χρήστες από χώρες της Ε.Ε.
|
[Τις «ενδιαφέρουσες» αυτές προτάσεις καθώς και τις λοιπές
ιδέες που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορείτε να τις δείτε στο link: http://www.yourideasforeurope.eu/el/ideas/ηλεκτρονικό-εμπόριο]
Σχετικά :
- Η ανάρτηση για το 2 ο Τεύχος του newsletter της ΕΣΕ και ο Συνοπτικός Οδηγός για πωλήσεις από απόσταση μέσω διαδικτύου και ΦΠΑ της ΕΣΕ
- Ο Πρακτικός Οδηγός για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο του ΕΒΕΑ
- O ΟδηγόςΕξαγωγών για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις τηςΑντιπροσωπείας της ΕυρωπαϊκήςΕπιτροπής στην Ελλάδα.